Dětská karetní fantasy hra chce vydělat stamiliony dolarů

V třetím dílu seriálu, v němž postupně představujeme osmnáctku pozoruhodných start-upů s účastí českého/slovenského kapitálu, přišla řada na herní průmysl. Karetní fantasy hra propojená s mobilní aplikací, distribuce v trafikách a vybraných hračkářstvích, cílová skupina deset let až nekonečno. Nezvyklá investice pro fond, jakým je J&T Ventures. „Ale určitě racionální, vždyť konkurenční hru Magic: The Gathering koupilo Hasbro za 325 milionů dolarů,” říká Jiří Mikoláš, šéf start-upu Notre Game.

Sedíme v malé kanceláři v pražském Karlíně, strohá místnost nevypovídá o tom, že se zde rodí velký plán. Mikoláš má ale jasno: „Vymyslel jsem unikátní fantasy hru Scratch Wars. Její základ tvoří sběratelské karty, které mají stíratelná políčka jako losy. Dopředu tedy nevíte, jaké schopnosti získáte – a díky tomu je každá postava originální.”

Patentovaný terč proti kostkám

Při hraní „off-line” pomáhá malý papírový terč, kterým se otáčí na plastové tyčce – točnu má Mikoláš patentovanou – a nabízí víc možností a kombinací než hrací kostky. Dalším prvkem herního systému je aplikace, do které si postavu naskenujete přes QR kód a v on-line světě můžete získat další schopnosti, dobíjet území nebo hrát turnaje. Schopnosti postavě zůstávají, i když kartu vyměníte nebo prodáte. „Všechno zatím existuje v předfinální fázi,” vysvětluje Mikoláš, když na svém mobilu ukazuje testovací verzi aplikace, „ale v únoru 2017 s tím jdeme ven.”

Vlastní fantaskní svět, který se může v podstatě nekonečně rozšiřovat, boj proti soupeři při využití strategie risk managementu. To jsou herní přednosti Scratch Wars, které se v karlínském studiu rodí už přes rok. První prototypy počítaly jen s digitální aplikací, do které by se dokupoval obsah, dnešní podoba je nakonec výrazně jiná. A má to svůj důvod.

Proti marketingovým zvyklostem

„Každá nová mobilní hra, kterou chcete dostat mezi zákazníky, potřebuje dva impulsy – mohutnou marketingovou kampaň a umístění na prvních místech v žebříčku nejstahovanějších aplikací,” vysvětluje Mikoláš. Touto cestou ale jít nechtěl, proto základ nakonec tvoří kombinace samostatně hratelné sběratelské karetní hry a aplikace pro online hru na telefony.

Jiří Mikoláš se ve světě her pohybuje už 15 let. Má za sebou čtyři desítky deskových her – mezi nejznámější patří Zapadákov nebo Space Bastards – a nepochybuje o tom, že novinka Scratch Wars bude jeho dalším úspěchem. Pomáhají mu v tom i investoři, mezi které patří J&T Ventures.

Investory zajímal jen produkt

S J&T Ventures a přímo s jejich investičním manažerem Martinem Kešnerem se Mikoláš potkal na soutěži Nápad roku. Tam uspěl se svojí pohlednicí památek, které se díky mobilní aplikaci proměnily ve 3D model. „Díky tomu jsem už nemusel dokazovat, že něco umím, ale investory zajímal jen samotný produkt,” vzpomíná tvůrce, „potkal jsem se i s dalšími možnými investory, ale je to divoký kraj, většina mi vlastně nabízela jen velmi nevýhodnou půjčku. J&T naopak do Notre Game vstoupili po vzoru amerických investorů – fungují jako mentoři se střednědobým plánem, kteří mě podporují v mých rozhodnutích.”

Hrám – deskovým i mobilním – se ve světě daří, třeba akcie již zmíněného Hasbra od začátku roku 2016 poskočily o 25%, podle Mikoláše má stejný osud jako Magic: The Gathering, kopené Hasbrem, potkat i Scratch Wars. Nejdřív je chce testovat na domácím trhu, pak osloví velkého hráče v zahraničí. Ten by měl přinést nejen rozpočet na marketing, ale také rozšířit cílovou skupinu. „Chci vytvořit český start-up, který by prorazil do zahraničí a žil tam dál vlastním životem,” dodává Jiří Mikoláš. Teď se se svým pětičlenným týmem v Karlíně chystá na první fázi světového úspěchu.

Předcházející článek

Češi prý blízko vstupu na řecký televizní trh

Následující článek

Firma z Prahy je ve hře o miliardovou zakázku v Bulharsku, napadla tendr